Whirly

2009-05-31
00:33:30

Rädsla...

Jag tog mig en uppfriskande promenad ner på Shell och inhandlade mig en tröstande dricka. 1,5L Ramlösa Kaktus och en mjölk till frukosten imorgon. Så nu känns det bättre.. har otroligt nog börjat smälta det tragiska slutet av Robinson 2009.

Men under min promenad så hade jag rädlsan i kroppen hela tiden! Jag kände mig helt naken.. helt handfallen om något skulle hända. Det var fest i var och varannan lägenhet och det tjoades där inifrån.. När jag hör sånna ljud och jag är helt ensamen utan "min flock" så blir jag så rädd. Jag vill bara vara inne, låsa dörren om mig och vänta tills min andra hälft kommer och räddar mig från allt otäckt och alla hemska "rovdjur"...
Varför känner man sig så osäker och så utsatt när man är ensam? Eller jag kanske är ensam om det?


Nu sitter jag iallafall här och rädslan har lagt sig på nytt. Klockan är halv ett på natten och jag har precis oljat in mitt trallgolv på balkongen. Jag var nämligen tvungen att vänta tills värmen kom så jag kunde jobba på kvällstid. Mina små kissar vill ju vara där ute så mkt som dom bara kan och jag kan inte vara så dum att jag har dörren stängd en hel dag. Då har jag hellre den stängd på nattetid då den är stängd i vanliga fall och alla ligger och sover. Det är 15 grader varmt ute just nu. Helt underbart. Det har varit en riktig högsommardag idag och jag hoppas att morgondagen blir lika härlig!

Då ska jag sitta ute på min balkong och känna oljedoften i min näsa och solstrålarna steka.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: