Whirly

2009-11-29
12:54:47

Vilken hemsk vecka detta har varit!

Jag ska berätta hela veckan från början till slut...

Måndag.. 8.00 öppnade hemtenta del 1. Den handlade om tre olika patientfall med sjukdomarna Crohns sjukdom, njursvikt och bröstcancer. Jag kämpade ända till 23.08 då jag lämnade in den. Så den här dagen bestod inte av någonting annat än hemtenta....

Tisdag.. 08.00 öppnade hemtenta del 2. Den handlade om samma tre patientfall med fortsatt omvårdnad. Stomioperation, dialysbehandling och palliativbehandling. Denna dag skrev jag så fingrarna glödde ända till 22.25!

Onsdag.. 08.00 öppnade hemtenta del 3. Den sista delen som handlade om hemgång av patienterna med information och omhändertagande av avliden patient. Idag skrev jag som en galning med en tung börda av stress på mina axlar till 17.00, det var nämligen deadline 18.00!! Kvällen bestod sedan av städning inför julpyntning!

Torsdag.. klev jag upp med tuppen och fortsatte med städningen som jag började med på onsdagkväll. Detta va allt jag gjorde:
- Dammtorkade alla vardagsprydnader och packade ner dem i en låda
- Dammtorkade hela lägenheten
- Skura bort all matos i köket
- Tvättade upp vardagsgardinerna
- Dammsög hela lägenheten
- Städade hela toan, spola till och med av väggarna
- Bäddade rent i sängen med vinröda julsängkläder
- Torkade av alla golven
- Plockade fram allt julpynt
- Satte upp julgardinerna

Med tanke på allt jag gjorde på den korta tiden, så hade jag ganska bra fart i allt jag gjorde. Så jag va ganska slut på när eftermiddagen kom och jag skulle sätta mig ner och granska två stora hemtentor. En på 18 sidor och en på 26 sidor.
Just efter 15.00 när ja sitter och granskar som värst så ringer lilla älsklingen och berättar att han blivit påkörd och att bilen är krockskadad! Som tur var så gick de bra med älsklingen, inga skador på honom, men bilen däremot va rejält skadad. Så han och gubben som körde på honom, född -34, for på Länsförsäkringar och fyllde i alla försäkringspapper! När allt ringande fram och tillbaka var klart så hoppa ja in i duschen och gjorde mig redo för en middag ute med klassen! Jättetrevligt, jag åt en entrecote och pommes och beasås på Sportbaren! Men ja tänkte ju bara på hur de skulle lösa sig med våran bil hela kvällen... När ja kom hem så hjälpte ja älsklingen att fylla i berättelsen som skulle in till försäkringsbolaget.

Fredag.. då bestod dagen av hemtentagranskning med klasskompisen Anna mellan 9.00 - 14.00 Vilket var vääääldigt tråkigt!! Trots allt hårt tänkade på det som skulle granskas så hade jag ändå en tanke i bakhuvudet på hur de skulle gå för Daniel att ordna en hyrbil inför helgen. Men vid 13.30 så svängde det in en svart V70 Diesel 2.0, årsmodell 2010 :) Så nu njuter vi i fulla drag av att åka en splitterny bil värd en si så där 300 000 :-



Så man kan säga att min vecka började fruktansvärt men slutade kanonbra! Vi lastade nämligen skotern på fredagkväll och drog till Dikanäs där det är en ca ½ meter snö och massa minusgrader..

Lördag.. 06.00 ringde mobilen och 06.30 satt jag i bilen på väg mot Mo i Rana för att hämta hem pappsen.. Tur man fick köra en sån fin ny bil! Så de blev roligare att köra drygt 40 mil fram och tillbaka :) Det var helt underbart väder och jag tog massor med fina kort med mobilen som ni ska få se sen!!

Och nu är det Söndag.. Jag började med en välförtjänt sovmorgon till ca 09.30 sen blev det mysig adventsfrukost med tomtegröt och i eftermiddag blir det skyltsöndag på byn med massa tävlingar och försäljningar :) Sen packar vi ihop och drar tillbaka till Lycksele för ikväll är de viss kalas med tårta ;)


Trevlig första advent!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: