Whirly

2013-06-04
15:34:00

Sovrummet förändras lååååångsamt...

Okej, ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén, men jag har inte tagit mig tid att ta några ordentliga bilder med systemkameran utan lägger nu ut bilder från plattan så ni får se :)

Väggarna är målade på tapeten, långsidorna lila och kortsidorna vita. Det saknas dock ett vackert golv, det som ligger där nu är hemskt. Sen måste det listas runt fönstet och smygarna måste målas vita (blir i sommar då fönstret går att lyfta bort). Även sängramen ska målas vit. Sen ska det upp några stringhyllor på väggarna och en stor helkroppsspegel ska inköpas. Så det kommer mera med tiden... 



Kollage över detaljer från sovrummet ! 



Det underbara överkastet som jag och Daniel fått från Daniels farmor Kerstin, vilket hon virkat och hade på deras dubbelsäng medan Edvin levde. Vilken underbar gåva! Detta överkast kommer alltid att ligga på vår säng! Det är så tungt och mäktigt, jag älskar det!






Sen den stora kadelabern som jag vann på en tävling på facebook har äntligen fått en plats i vårt hem, i sovrummet. Den står, stor och ståtlig, i ett av hörnen och gör sig otroligt bra där. De små pelarljusen är köpta på IKEA för en billig peng, riktigt fina för att vara så billiga - Tips!



Den där lampan fick ett nytt liv med en ny skärm. 



Den superfina tavlan som jag fick av min familj har äntligen fått komma upp på väggen. Jag byggde ihop (med hjälp av min underbara fästman) en tavelhylla av MDF och målade den svart. Eftersom tavlan är så stor och måste stå på högkant var jag tvungen att göra en tavelhylla så lutningen på tavlan blev ganska rejäl. Jag vill ju inte att den ska ramla ner. Några små värmeljushållare fick också plats.



Fina sängkläder från IKEA som vi fått av mina föräldrar. Här myser jag och Zero.

 
Kommentar:
2013-06-15 @ 22:14:20
#1: Alexandra

Men nu måste jag verkligen få komma och hälsa på snart! Jag har ju semester nu så jag kan ju typ..jämt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: