Whirly

2013-05-09
13:09:00

First impression

Hallen är väl det enda rummet som känns så gott som klart och som jag är väldigt nöjd med (skulle dock vilja ha ny ytterdörr + att vi väntar med taket tills vi ska renovera köket, vilket var väldigt dumt enligt mig). Det enda positiva med att bara hallen är klar  > >  hallen ger första intrycket och då ett bra intryck. Lekte lite fotograf nyss och tog massa fina kort i hallen... Så var så goda... Här kommer några originalbilder utan redigering...
 


Hallen sett från öppningen in till köket. Dörren går ner till källaren/tvättstugan.



Den fula ytterdörren som är skadad sedan innan vi flyttade hit så Zero är inte skyldig. Sen skulle jag vilja ha en ny större och ordentligare dörrmatta.



Nya byrån införskaffad på IKEA då vi var där, vilken jag är mycket nöjd med! Den är exakt i samma färg som sko- och hatthyllan som Daniel slipade upp och betsade i svart/brun.



Trappen som blev målad i en svart golvfärg och som list så spikade vi fast ett svart nylonrep. Blev riktigt bra och originellt vilket både jag och Daniel gillar. Trappen är gammal och sliten i ytan men det fick vara kvar och blev en riktigt fin detalj.



Här ser ni tydligare repet, den slitna ytan och även det fina räcket som vi också målade svart.



Vi målade väggarna vita hela vägen upp i trapphuset. Det blev otroligt ljust och fint.



Den gamla panelen på väggarna fick sitta kvar och även det underbara räcket på övervåningen med sina kantiga former.



Mins ni lilla toan? Den är nu mera förråd/städskrubb där varmvattenberedaren hänger på väggen, där verktygslådan finns och där handfatet används för att tvätta penslar och dylikt. Superbra utrymme!

Den stora väggen i korridoren in till vardagsrummen kommer troligtvis bli wall of fame senare, alltså vackra porträtt på alla i familjen... planerna är i full gång... tror det kommer bli svårast att få ett fint kort på mig då det alltid är jag som håller i kameran.




Zero tyckte jag var tråkig som bara lekte med kameran så tillslut somnade han till på hallgolvet. Då passade såklart matte på att ta ett superfint kort på lillkillen.



Här har ni Daniels underbara skapelser. Hatt- och skohyllan som fick ett helt nytt liv.De gör sig så bra mot de vita väggarna och det ljusgråa golvet. Sen är de funktionella också och har riktigt snygga former. Fårskinnet är av äkta vara och har en riktigt snygg färg som passar in.



Det söta zinklyktan som jag fick i present av Lina Hansson en gång i tiden har fått hänga med och jag älskar det fortfarande och kommer nog alltid att göra det! Den virkade duken har jag fått av Daniels farmor Kerstin.



...och sist med inte minst det underbara lampan som jag fick av mor och far när vi var på vår IKEA resa. Den får såklart vackert pryda den fina byrån. Jag måste bara köpa en glödlampa med mindre watt så den får ett sånt där mysigt sken.

Det var allt för den här gången! Trevlig Kristihimmelsfärdsdag alla!
Kommentar:
2013-06-15 @ 22:29:02
#1: Alexandra

Ni har gjort så snyggt!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: