Whirly

2008-08-27
12:09:11

Vilodag eller inte..

Jag tog mig en vilodag igår.. eller jag vilade väl inte så mkt men jag var inte ute och tränade nått.
Följde nämligen mamma och pappa till umeå för att pappa skulle operera sig.
En jättehemsk operation, känsliga varnas...
Han blev inropad kl 12.45 och operationen började med att dom snörpte av överarmen så hela underarmen tömdes på blod. Vilket enligt pappa var en hemsk smärta. Sen bedövades underarmen och pappa låg vaken och kämpade emot smärtan. Sen gjordes flera titthål och en kamera fördes in i pappas handled. Samtidigt som den ena tittade med kameran så bände den andra med som en mejsel för att komma åt och kunna se överallt. Pappa sa att ibland när mejseln tog i skelettet så skälvde det ända upp i axeln. Operationen tog dessutom mkt längre tid än beräknat så han var inte klar förrän 15.30. Tack vare den här hemska operationen fick pappa endast veta att han har tre svåra skador på sin högra handled. Sen nu efteråt så är pappa tvungen att gå med handen ovanför hjärtat i två veckor. Annars blir den mkt mera svullen och han får mer värk. Jag svettades och kände medkänsla hela dagen igår, stackars pappsen.... själv skulle jag aldrig stått ut, jag skulle ha begärt att få bli sövd!

Väl hemma igen vid halv åtta på kvällen så slog jag igång en film som gjorde att tårarna verkligen kom fram.
World Trade Center, en återskapande film om den 11 september 2001.



Måste ses!!

Fick precis höra att Izas syster hade blivit påkörd och dött. :((
och bara tanken på att förlora Iza får tårarna att rinna! Vila i frid kisse!
Kommentar:
2008-08-27 @ 15:17:07
#1: Camilla

Varför var Hasse tvungen att göra den där operationen? Och varför handen ovanför hjärtat??

Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: