Whirly

2009-10-31
10:00:05

Vilken klok kusin man har!

Nu har jag ändrat åsikt angående vaccinet, tack vare min underbara kusin.

Jag ifrågasatte alla hemska biverkningar och påstod att jag skulle vägra vaccinet.
Då sa han:
"Jag är övertygad om att det är lindrigare att få vaccin-flunsa än riktiga flunsan. De som reagerar häftigt på vaccinet, hur skulle de reagerat om de blev smittad på riktigt istället? Men sedan finns det ju givetvis ämnen i vaccinet som man kan få allergisk reaktion emot. Men den "flunsan" du kan drabbas av utav vaccinet är aldrig värre än den riktiga. Säger sig själv att det har blivit en stor debatt av detta när media kommer och skrämmer upp folk om bieffekterna och tom. dödsfall av vaccinet osv, men samtidigt bör man ju tänka på omgivningen tycker jag - dvs göra dig själv immun för att slippa smitta andra.
Det är klart att man ska ifrågasätta, man blir ju rädd av allt som händer och sker. Men alltså du kan ju inte bli smittbärare om du vaccinerat dig, så du utsätter ju inte andra för att bli sjuka. Viruset i sprutan är dött och inaktivt, så du utsätter dig aldrig för den riktiga influensan, utan det som händer, att man kan få feber o dyl är att kroppens immunförsvar aktiveras och arbetar, helt enkelt bara en immunförsvarsreaktion. Din kropp kommer vid kontakt av influensan att stöta bort viruset på nolltid och hellre en immunförsvarsreaktion i form av feber och värk 1 dag än att ligga med feber, värk, rinnande näsa, hosta etc etc i en hel vecka, för att inte nämna rinnande näsa och hosta i yttligare 3-4v. Glöm inte bort att massvaccinering har faktist mer eller mindre utrotat smittkoppor, barn massvaccineras ju konstant mot div sjukdomar. Alltså det är inte farligt för en frisk människa att vaccinera sig. De som dött, som de tror är från vaccinet är folk med nedsatt immunförsvar, som skulle kunna dö ifall man hostade på dem från andra sidan gatan..."

Jag blev övertygad iallafall... TACK!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: