Whirly

2013-01-12
19:59:00

Vårt nya badrum

Lagomt stort för att passa på nedervåningen intill vardagsrummet. Vi är såå nöjda!!
 


Toastolen är en Gustavsberg 5500 Nautic med dolt s-lås. Sen har vi monterad en IFÖ duschvägg, med vit profil, mellan båda långsidorna vilket resulterar i en gigantisk dusch med massor av utrymme och möjlighet till att rymma hela familjen där inne om vi skulle vilja! Underbart! Jag ville ha en stor dusch o fick en stor dusch ;)



Tvättställ från IKEA serien Godmorgon med färgen högglans grå. Två stora lådor i kommoden som rymmer bra med grejor, mjukstängande lådor och rejält handfat. Blandaren är av märket Tapwell och ska illustrera ett vattenfall när den är igång, otroligt vacker! Ingen spegel inköpt än, men det kommer snart. Blir nog en stor rund spegel. Tillsvidare så tryckte jag fast två ljushållare med sugpropp som man kan titta på istället ;)



Vår sjukt snygga handdukstork är från märket Dryson med istallerad elpatron 300W med 5-stegs värmereglering. Den värmer så gott inne på badrummet och rymmer många handdukar :) På väggen har jag bara tillfälligt satt krokar med sugpropp för handdukar, måste prova mig fram vars jag vill ha dem.



Högskåpet som också är från IKEA serien Godmorgon, med färgen högglans grå och innehåller flera hyllplan och är väldigt rymligt. Dimmer till spottarna och dimmer till taklampan (som kommer senare, ej inhandlad än) och ett eluttag för hårtork etc. Spottarna i taket är vita downlights LED av märket Xerolight.



Här kommer en bild på vår lite orginella blandare som jag är väldigt nöjd med!!!



Golvmattan är från Tarkett och heter Dark Oak, blev riktigt bra till de vita väggarna som består av våtrumsskivor från BerryAlloc med färgen Snow white med storlek 30x60 på plattorna. Taket är ett paneltak som vi målat med transparent vit panellak, två varv. Taket och golvet passar så bra tillsammans, båda med ådring med med olika färger. I taket har vi installerat en takfläkt från Fresh Intellivent med självjusterande fuktstyrning som alltså startar av sig själv när det behövs, riktigt smart och bra för de glömska ;)
 
 
 
 
Nu när vi äntligen är klara med badrummet så kan vi göra klart i korridoren för att sedan lägga golvet i vardagsrummet, sen tapetresing, målning, listning och möblering :) Då vet ni ungefär hur länge det är tills denna blogg uppdateras nästa gång ;) Nä... eller vi få se ;)
Kommentarer:
2013-01-12 @ 22:44:00
#1: Mamma

Ja vad kan man annat säga än att jag är super stolt. Ni är så duktiga och jobbar på. Trots inga miljoner på banken fixar ni till ALLT så himla fint. Men snälla ni ta vara på varandra och unna er lite tid med varann även utan hammare och spik. Ni är så värda lite mys tillsammans. Kram på er båda två.

2013-01-13 @ 14:22:50
#2: Jessica

Så fint det blev!! Det var alltför länge sedan vi var förbi och tittade hur ni har det ser jag ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: