Whirly

2014-10-07
14:22:32

Fibromyalgi

Jag har ju fått diagnosen Fibromyalgi av en läkare på min vårdcentral. Men speciellt utredd är jag inte. I sommar har jag verkligen mått så himla bra, jag har knappt själv märkt av att jag haft värkproblem. Men sen kom hösten smygande och för första gången under mina problemår så får jag det värre när hösten kommer och med kylan. 
 
Nu har det gått några veckor och jag har kämpat på som vanligt och försökt på mitt vis att bli bättre. Men inga framsteg. Så idag tog jag tag i det och sökte hjälp hos en sjukgymnast. En sjukgymnast i Hedlunda med stor erfarenhet och väldigt kunnig. Jag blev så himla nöjd över bemötandet. Han är väldigt duktig och förstående, och det märks att han inte vill något annat än att hjälpa en att bli smärtlindrad. En man som är som gjord för sitt jobb!!! AND I LOVE IT! Bemötande är JÄTTEVIKTGT!!
 
När jag kom till sjukgymnasten så gjorde han direkt en bedömning att mitt bäcken var snedvridet vilket syntes tydligt på att benen var olika långa när jag låg raklång på rygg. Om bäckenet är snett så blir benen olika långa och ni kan själva räkna ut hur snett allt blir från huvud till fot. Detta kan alltså förklara mycket av mina olika smärttillstånd i nacken, armarna, bröstkogen, höften och fötterna!
 
Efter många töjningar och utstäckning av krampande muskler och en rejäl dos med TENS så känns jag rejält mör. 
 
Nytt beök fredag! Känns så bra att äntligen få hjälp...
Kommentarer:
2014-10-07 @ 14:26:28
#1: Mamma

Jag är så glad för din skull hjärtat mitt 💜

2014-10-07 @ 14:29:07
#2: marina

Jag är så himla glad för din skull!! <3

2014-10-07 @ 14:30:37
#3: marina

Så himla glad för din skull!!! <3

2014-10-09 @ 11:18:24
#4: Johan

Mårdner är verkligen supergrym!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: